Hei:)

Jeg blir veldig glad
om dere vil følge
MEG:):)

mandag 29. oktober 2012

Pulsvanter

GOD KVELD:)

Nå er det relativt sent og jeg skulle ha lagt meg for lenge siden, men siden 
det har begynt å snø ute tenkte jeg at jeg kunne sitte oppe bare bittelitt til...hehe
MEN uansett så kom det jo noe ut av denne kvelden også..



Her er oppskriften til 6-8 år:

Legg opp 24 masker på pinne nr 5 , strikk rinn 2 rette og 2 vrange
til ribben måler 15 cm.
Lag tommelhull ved å felle 3 masker, og legg opp 3 nye masker over di felte på neste omg.
Strikk så videre ribb til arbeidet måler 20 cm. Fell av.

Hekle pynte kant slik:
Hekle 5 luftmasker og 1 kjedemaske omgangen rundt.
På neste omgang hekler du 7 fastmasker i luftmaskebuen omgangen rundt.
Det samme gjøres rundt tommelen.

Pynt pulsvanten med det motivet du vil...jeg valgte et hjerte.

Lykke til og GOD NATT:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar